Reklamı gizle

DİYABETLİLER HAFTADA EN AZ 3 KEZ…

19 Aralık 2016
2.835

Diyabetli hastalarda egzersizin önemine dikkat çeken Prof.Dr. Rıdvan Alaca, düzenli egzersiz sonucunda kan şekeri düzenlenmesinin daha kolay olacağını belirtti.

 

diyabettte-egezersiz

 

Diyabetli hastalar düzenli egzersiz yapmalıdır. Bu şekilde kan şekerinin düzenlenmesi daha kolay olacaktır ve diyabetin vücudun çeşitli sistemlerine vereceği zarar en aza indirgenecektir. Kalp damar ve solunum sistemi üzerine olumlu etkileri yanında kas ve iskelet sistemine faydaları, kilo kontrolünün sağlanması ve iyi olma hissi egzersizin diğer faydalarından başlıcalarıdır. Hatta düzenli egzersiz yapılması ile şeker ilaçları ve insülin dozlarının azaltılması ve bazen ilaçların kesilmesi bile mümkün olabilmektedir. Peki, bu egzersizler ne tür olmalı ve ne kadar yapılırsa beklenen yarar görülür?

Haftada en az 3 kez ve en az 30 dakika

Isınma ve soğuma egzersizleri hariç haftada en az 3 kez ve en az 30 dakika egzersiz yapılması önerilmektedir. Egzersiz türü olarak yürüme, yüzme, hafif tempolu koşu ve bisiklet gibi aerobik egzersizler tercih edilmelidir. Ağırlık kaldırma ve dirençli egzersizler tavsiye edilmemektedir.

Yemek sonrası 2 saat geçmeden egzersiz yapılmamalı

Önemli olan egzersizin belli bir düzen içinde, mümkünse her gün yapılmasıdır. Egzersiz öncesi dikkat edilmesi gereken kan şekerinin 100-250mg/dl arasında olması gerektiğidir. 250mg.’ın üzerindeki değerlerde egzersiz yapılmamalıdır. 100mg.’ın altındaki değerlerde ise şekerli bir şeyler yiyerek egzersiz öncesi kan şekeri yükseltilmelidir. Yemek sonrasında yapılan egzersizlerin kan şekeri üzerindeki olumlu etkisi yeni çalışmalarda gösterilmiştir. İdeali yemek sonrası 2 saat geçmeden egzersiz yapmaktır. Hipoglisemi belirtileri (soğuk terleme, baygınlık hissi, v.b.) gelişirse hemen egzersize son verilmelidir. Mümkünse egzersiz yalnız yapılmamalıdır.

Egzersiz yaparken nelere dikkat etmeliyiz? Öncelikle bir ısınma periyoduna gerek var. Bu periyotta egzersizlere yavaş başlanıp devam edilmeli ve kalp atımları tedricen artırılmalıdır. Bu dönemde hafif tempolu yürüme ve germe egzersizleri 5-10 dk. süre ile yapılmalıdır.

Kalp atımlarınızı artıracak ve akciğerlerinizin daha fazla çalışmasını sağlayacak olan aerobik egzersizlerdir. Bunlar ortalama yarım saat kadar yapılmalıdır. Yapabileceğiniz aerobik egzersizlerin başlıcaları tempolu yürüme, yüzme ve bisiklete binmedir.

Soğuma dönemi kalp atışlarınızı yavaşça azaltacak az tempolu yürüme veya germe egzersizlerinden oluşur. 5-10 dk. yeterlidir. Egzersiz sonrası 15dk. içinde (özellikle düzenli egzersiz yapılmıyorsa) kan şekeri ölçülmelidir.

Kaynak: Acunn
Yorumlar