Reklamı gizle

Göz Şişliğinin Bilmediğiniz 5 Nedeni

31 Aralık 2016
2.540

goz-sisliginin-bilmediginiz-5-nedeni

Litrelerce su içmenize ve yediklerinize tuz atmamanıza rağmen sabahları şişmiş gözlerle mi uyanıyorsunuz?

İşte her gün yediğiniz ve hiç bilmediğiniz, gözlerinizin şişmesine neden olan besinler…

1. Fast food

goz-sisliginin-bilmediginiz-5-nedeni-1

Ekstra tuz eklemeseniz bile pratik hazırlanan öğle yemeğinizde 2 bin miligram, yani bütün gün yemeniz gerekenden daha fazla sodyum bulunur. Yüksek oranda sodyum aldığınızda vücudunuz tepki olarak şişer.

2. Domates

goz-sisliginin-bilmediginiz-5-nedeni-2

Solanin içeren domates, inflamasyon ve şişliğe neden olur. Bilimsel olarak kanıtlanmasa da eklem yangısı gibi inflamatuar hastalıklara sahip hastalar, domates yemeyi bıraktıktan sonra daha iyi olduklarını söylüyorlar.

3. Patlıcan

goz-sisliginin-bilmediginiz-5-nedeni-3

Patlıcan da domates gibi solanin içerir. Yine bilimsel olarak kanıtlanmasa da, gözlerin şişmesine neden olur. Patlıcan yemeyi bıraktıktan 3 hafta sonra farkı görebilirsiniz.

4. Konserve yiyecekler

goz-sisliginin-bilmediginiz-5-nedeni-4

Konserve yiyeceklerdeki fazla sodyumdan kurtulmak için pişirmeden önce iyice yıkamanız gerekir.

5. Şeker

goz-sisliginin-bilmediginiz-5-nedeni-5

Beyaz şeker, tükettiğiniz en inflamatuar besinlerden bir tanesidir. Şekeri azaltmak ve hatta bırakmak diğer hastalıklarla birlikte göz şişmesini de azaltacaktır.

Yorumlar