Reklamı gizle

Hastalıklardan Korunmanın 25 Doğal Yolu

11 Ocak 2017
1.416

Hastalıklardan Korunmanın 25 Doğal Yolu

 

hastaliklardan-korunmanin-25-dogal-yolu

 

Bakliyat, çerez, fasulye

Bakliyat, çerez, fasulye çeşitleri zengin birer protein kaynağıdır.

 

Yağlı balık

Hastayken pek tercih edilmemeli fakat yağlı balıklar, Omega 3 yönünden fazlasıyla zengindir.

 

Turuncu besinler

Havuç, balkabağı ve tatlı patates gibi yiyeceklerin fazlasıyla içerdiği beta karoten, vücutta A vitaminine dönüştürülür.

 

Mantar

Mantar, oldukça zengin bir antioksidan, potasyum, B vitamini ve lif kaynağıdır.

 

Baharatlı besinler

Mide rahatsızlıklarından dolayı kaçınılsa da baharatlı yiyecekler, soğuk algınlığına birebirdir.

 

Yaban mersini

Antioksidan açısından zengin içeriğiyle yaban mersini, beyin fonksiyonlarınızın ve bağışıklık sisteminizin gelişmesine yardımcı olur.

 

Turunçgiller

Turunçgiller, C vitamini yönünden zengindir ve soğuk algınlıklarında en iyi dostunuz olabilir.

 

Sarımsak

Sarımsak, antioksidan yönünden oldukça zengindir. Eğer kokusuna ya da tadına katlanamıyorsanız, sarımsak içeren takviye gıdalar da kullanabilirsiniz.

 

Muz, pirinç, elma püresi ve kızarmış ekmek dörtlüsünden oluşan BRAT diyeti

Potasyum açısından zengin BRAT diyeti, mide rahatsızlıklarına iyi gelir.

 

Yulaf

Lif yönünden zengin yulaf, sizi birçok hastalıktan korur ve stresinizi azaltır.

 

İstiridye

Çinko yönünden zengin istiridye, soğuk algınlıklarına birebirdir.

 

Yeşillik

Yeşillikler, bağışıklık sisteminizi güçlendirmek ya da iyileşmek için ihtiyacınız olan besin değerlerine sahiptir.

 

Tuzlu sıcak su

Tuzlu sıcak su ile gargara yapmak, zararlı bakterileri yok ederek boğazınızdaki rahatsızlıklara iyi gelecektir.

 

Yeşil çay

Çayın çoğu cinsi, sizi soğuk algınlıklarından korur. Fakat yeşil çay, antioksidan açısından fazlasıyla zengin olduğu için çok daha etkilidir.

 

Tavuk suyu çorbası

Sistein adlı aminoasit çeşidini içeren bu çorba,sizi hastalıklardan korur.

 

Zencefil

Zencefil, başta mide ve sindirim sistemi rahatsızlıkları olmak üzere neredeyse her hastalığa iyi gelir.

 

Ekinezya

Çay halinde tüketilen ekinezya, vücudunuza birçok hastalıkla savaşmasında yardımcı olur. Fazla tüketildiğinde mide ağrılarına yol açabilir.

 

D vitamini

Sanılanın aksine, hastayken süt ürünleri tüketmek gayet iyi gelecektir. İmkanınız olduğunda güneş ışınlarından, soğuk kış günlerinde ise süt ürünlerinden D vitamini alabilirsiniz.

 

Rezene

Rezene öksürüğü azaltır ve solunum yolu rahatsızlıklarına birebirdir.

 

Bitter çikolata

Kakao, içerdiği antioksidanlarla bağışıklık sisteminizi güçlendirir. Çikolata yemek istediğinizde ise %70 kakao oranına sahip olanları tercih etmelisiniz.

 

Anason

Anason, burun akıntısını ve öksürüğü azaltmaya yardımcı olur.

 

Bal

Şekerin aksine vücudunuza iyi gelen bal, bağışıklık sisteminizi güçlendirir. Boğaz ağrılarınızı da azaltır.

 

Zerdeçal

Doğal bir antibiyotik olan zerdeçal, midenizi rahatlatır ve iştahınızı arttırır. Yemeklere katarak ya da sıcak süte ekleyerek tüketebilirsiniz.

 

Yoğurt

Yoğurt gibi probiyotik besinler, vücudunuzun yenilenme sürecinde büyük rol oynar.

 

Yağsız et

Vücut direncinizin artması ve hastayken iyileşmeniz için en çok ihtiyaç duyduğunuz şeylerden biri de; proteindir.

Yorumlar