Reklamı gizle

İdeal kiloya ulaşmanız için 7 öneri

27 Ocak 2017
1.351

Kişiye özel egzersiz programı ve doğru bir diyet listesi sayesinde ideal kilonuza kavuşmanız mümkün. İşte öneriler…

Hedeflenen kiloya ulaşmak için sıkı bir egzersiz rutini yanında sağlıklı beslenme yöntemlerini hayat tarzı haline getirmek de önemli bir yere sahip. İdeal kilonuza ulaşmak ve hayatınızı sağlıklı bir şekilde sürdürmek sanılanın aksine bazı noktalara dikkat ederek son derece basit hale getirilebilir. İşte ideal kilonuza ulaşmak için öneriler:

1. Karbonhidrat alımını sınırlandırmaya çalışın

Amacınız kısa sürede ideal kiloya ulaşmaksa karbonhidrat alımını sınırlandırarak hedeflerinize daha kısa sürede ulaşabilirsiniz. Pilav, makarna ve ekmek gibi karbonhidratları en aza indirerek bu tür besinleri gün içerisinde küçük porsiyonlarda tüketmeye çalışın.

2. Su içmeyi unutmayın

Vücudumuzun hayat kaynağı olan su, toksik maddelerin vücuttan atılmasını kolaylaştırıyor. Su aynı zamanda yakılan yağların da vücuttan atılması konusunda önemli bir işleve sahip. İdeal kilonuza ulaşmak için günde en az 2 litre kadar su tüketmeyi unutmayın.

3. Düzenli spor yapın

Yağ yakımında en etkili egzersizlerden olan bisiklete binme, koşu ve yürüyüş gibi egzersizlerin yanında ip atlama da iyi bir cardio egzersizi olduğundan haftada en az 3 gün bu tür egzersizlerden birini yapmaya özen gösterin.

4. Posalı besinler tüketin

Bağırsak faaliyetlerini düzenleyen ve tok hissettiren besinler olan sebze, meyve, yulaf ve salata türünde besinleri düzenli olarak beslenme programınıza dahil edin. Posalı besinler kan şekerini hızlı bir şekilde yükseltmemesi açısından da önemli. Böylece açlık hissi ortadan kalkıyor.

 

5. Kahvaltı yapın

Güne zinde başlamak için kahvaltıyı mutlaka önceliğiniz haline getirin. Taze ve besleyici ürünlerden oluşan sağlıklı bir kahvaltı ile hem açlık hissinizi bastırabilir hem de yağ yakımını hızlandırabilirsiniz. Kahvaltınızda proteinden zengin olan süt, yumurta ve peynir gibi besinlere ağırlık verebilirsiniz.

6. Öğün atlamayın

Her gün 3 ana ve en az 3-4 ara öğün yemeye özen gösterin. Az ve sık yemenin kolay kilo vermek ve yağ yakımı açısından fayda sağladığı kanıtlanmış bir gerçek. Çabuk acıkmayı önleyen bu alışkanlık sayesinde kalori kontrolünü de daha kolay yapabilirsiniz.

7. Kendinizi motive edin

İdeal kilonuza ulaşmak için beslenme ve sporun yanında bu hedefe odaklanmak ve inanmak da önemli. Kendinizi kilo vermeye motive ederek amacınıza daha kolay bir şekilde ulaşabilirsiniz.

Etiketler:
Kaynak: Hurriyet
Yorumlar