Reklamı gizle

Kan Şekerini Hangi Yiyecekler Yükseltiyor, Hangi Yiyecekler Düşürüyor?

5 Ocak 2017
4.440

İşte o besinler…

Karbonhidratların en küçük parçası olan glukoz, kan şekerini oluşturuyor. Vücuttaki bütün hücreler glukozu kullanır. Yemek sonrası kan şekerinde görülen artışın hızı ve miktarı diyetin örüntüsüne göre farklılık gösterir.

Kompleks karbonhidratlar basit karbonhidratlara oranla kan şekerini daha yavaş yükseltirler.

 

Glisemik indeks; karbonhidratlı bir besinin yendikten belirli bir süre sonunda kan şekerini yükseltebilirliğini ifade eder. Besinlerin glisemik indeksi kan şekerinin yavaş veya hızlı yükselmesini etkiler.

Glisemik indeksi yüksek besin alımıyla obezite, diyabet ve bunlarla ilintili diğer kronik hastalıkların görülme sıklığı arasında paralellikler saptanıyor.

Bu nedenle sağlıklı beslenmede yer alan karbonhidratlı yemeklerin glisemik indekslerinin düşük olması öneriliyor.

 

Glisemik İndeksli Diyetlerin Yararları:

* Kan şekerinin düzenlenmesine yardımcı olur.

* Kan yağlarının düşürülmesine yardımcı olur.

* Kan yağlarının düşürülmesine yardımcı olur.

* Tip 2 diyabet riskini azaltır.

 

Diyetin Glisemik İndeksini Düşürmek için:

* Günde en az 5 porsiyon sebze ve meyve tüketilmeli.

* Tam taneli tahıl ürünleri tercih edilmeli.

* Pirinç yerine bulgur tercih edilmeli.

* Beyaz ekmek yerine tam buğday ekmeği tercih edilmeli.

* Meyve suyu yerine meyvenin kendisi tüketilmeli.

* Kurubakalgiller sıklıkla tüketilmeli. (haftada 2-3 kez) / Türkiye Halk Sağlığı Kurumu 

Yorumlar
  • şaziye

    beyaz ekmek yerine tam buğday ekmeği tüketin diyorsunuz da sofra şekerinin glisemik indeksi 59,beyaz ekmeğin 69,tam buğday ekmeğinin 72 olduğunu bilmiyormusunuz hem glisemik indeksi düşük gıdaları tercih edin deyip hem de nasıl glisemik indeksi daha yüksek olan tam buğdayı tavsiye ediyorsunuz anlıyabilmek mümkün değil vevap verip aydınlatırsanız sevinirim