Reklamı gizle

Mutlu olmanın 3 bilimsel yolu

19 Aralık 2016
1.261

mutlu-olmanin-3-bilimsel-yolu

Olumsuzluklara karşı bilimsel olarak kanıtlanmış yöntemlerle önlem almak mümkün. İşte mutlu olmanın 3 bilimsel yolu…

Tüm gün hatamızı kollayan,  beynimizi  olumsuzluklara karşı yönlendiren insanlar,  yalnızca iş hayatımızda değil yaşamımızın hemen hemen her döneminde karşımıza çıkabiliyor.
Zihnimizin devamlı açık ve kendini kollamak için tetikte olması,  hem kişisel yaşamımızda hem de iş hayatında olumsuz sonuçlar yaratabiliyor.
Artık beynimizi bu pesimist düşüncelerden arındırmanın vakti geldi de geçiyor bile! İşte mutluluğun önündeki engellerden kurtulmak için deneyebileceğiniz 3 kolay yöntem.

Bugün ne yaşadım?

Araştırmalara göre,  yaşamınızda iyi giden durumları her gün düzenli aralıklarla not etmeniz,  uzun vadede hayatınızda bir takım olumlu değişikliklere yol açabiliyor. Bunun için tek ölçüt; not edeceğiniz olayların sizin için gerçekten önemli olması!

Olayları yazdıktan sonra “Bunu neden yaşadım?” sorusunu kendinize sorup cevaplar bulmaya çalışın ve cevaplarınıza göre sizi mutsuz eden durumları hayatınızdan çıkarmaya yönelin.

Ben ondan daha iyi durumdayım

Hayatının belli dönemlerinde muhakkak pek çok kez ‘Kendini başkalarıyla kıyaslama!’ cümlesini işitmişsinizdir. Fakat bu oldukça yanlış bir nasihattir.

Araştırmalara göre,  sizden daha kötü durumda olan birisiyle empati kurarak ‘ Benim hayatım daha iyi’ demek  kendinizi daha iyi hissetmenizi sağlıyor.

mutlu-olmanin-3-bilimsel-yolu-2

Kendinize karşı dürüst olun

Geçmişe dönüp baktığınızda karamsar düşüncelere kapılıyorsanız büyük ihtimalle depresyondasınızdır.

Psikologlar, bu durumdaki insanların tarafsız bakış açısıyla düşünmelerinin onlara daha kalıcı yararlar sağlayacağını söylüyor.

Kendi zihnimizde kurduğumuz yalanlar bir de üstüne üstlük bunlara inanmak ciddi psikolojik bozukluk olarak bize geri dönebiliyor. Peki, ne yapmamız gerekiyor?
‘Geçmişte yaşadıklarımızı  tekrar ele alıp olumlu taraflarına yoğunlaşmak.’ önerilen bir yöntemdir. Bir süre sonra bu durumu alışkanlık haline getireceğinizden kendinize olan güveniniz ve saygınlığınız artacaktır.
Kaynak: Pembenar
Yorumlar