Reklamı gizle

Şeker Hastaları Nasıl Beslenmelidir?

19 Mart 2017
2.112

Kişiye göre hazırlanan “tıbbi beslenme tedavisi” temel olarak diyabet sürecinde beslenmenin başarısını arttıran etki yaratabilir. Özellikle Tip II diyabetliler konusunda hazırlanmış iyi bir beslenme programı kan şeker seviyesini insüline gerek kalmadan normal seyirlerde tutmaları için son derece önemlidir.

seker-hastalari-nasil-beslenmelidir

Her kişi birbirinden farklı şekilde yer aldığı için diyabetli bireylerin diyetleri de yaşam koşullarına göre farklılık gerektirmektedir. Diyabetliler için tek tip diyet örneği bulunmamaktadır.

Beslenme planı hazırlanması durumunda en önemli nokta aksi bir durum bulunmuyorsa diyabetli kişinin normal vücut ağırlığı dengesine getirilmesi ve korunması gerekir.

Beslenme planı yeterli ve dengeli bulunacak şekilde hazırlandığı zaman kan şekeri normal seviyelerde kalmaktadır.

Sağlıklı Beslenme İçin Altın Kurallar

Posalı yiyecekleri tercih etmelisiniz.

Şeker ve şekerli yiyeceklerden sakınmanız gerekir.

Glisemik indeksi düşük bulunan yiyecekleri tercih ediniz.

Her yiyecekte, yemek sonrası kan şekerini yükseltme hızları farklı yer almaktadır. Bu, yiyeceklerin, kan şekerini yükseltme durumlarında “glisemik indeks” ismi verilmektedir. Genel olarak posalı yiyeceklerin glisemik indeksleri düşük olmaktadır. Nohut, mercimek, kepekli ekmek, bulgur, elma, armut ya da portakal gibi yiyeceklerin glisemik indeksleri düşük derecede, patates, beyaz ekmek, pirinç, , kavun ve üzümün glisemik indeksleri ise yüksek görülmektedir. Glisemik indeksi yüksek bulunan yiyecekler, kan şekerini hızla yükselmektedir.

Size önerilen fazla miktarlarda protein almamalısınız.

Az yağ tüketiniz ya da uygun yağı seçmeli, kolesterollü yiyeceklerden sakınmanız gerekir.

Diyabet Hastalığınız Bulunuyorsa

Şekerli içecek ya da tatlı tüketimi azaltılmalıdır, şeker içeriği az bulunan besinleri tercih etmelisiniz. Bu besinlerin fazla şekilde tüketimi, vücut ağırlığının artmasına ve besleyici değeri yüksek bulunan besinlerin tüketiminin de azalmasına neden olabilmektedir.

Vücut ağırlığının normal durumdan az ya da çok olması şeker hastalığına ya da çeşitli sağlık problemlerine zemin hazırlar, vücut ağırlığınızı dengede tutun ve fiziksel aktivitenizi artırın. Bu yüzden kilonuzu normal sınırlar içerisinde tutmak için yeterli ve dengeli beslenmeye özen göstermelisiniz.

Ayçiçek, soya ya da mısırözü gibi bitkisel yağların pek çoğu doymamış yağlardır ve kolesterol içerikleri düşük olmaktadır. Bu nedenle yapacağınız yemeklerin doymamış yağlar ile pişirilmesi ve tüketimi sağlık açısından çok daha yararlı olmaktadır.

Yorumlar