Reklamı gizle

Soğuk Algınlığı ve Nezleyi Yenmenin 9 Önerisi

14 Aralık 2016
832

soguk-alginligi-ve-nezleyi-yenmenin-9-onerisi

Soğuk algınlığı, nezle ve grip tedavilerine etkili çözüm sunan bitkiler ve besinleri sizler için derledik.

Kış aylarının gelmesi ile birlikte soğuk algınlığı ve nezle şikayetleri bir hayli artmıştır.Peki bağışıklık sistemini güçlendirmek ve hastalanmamak için nasıl beslenmeli.Nelere dikkat edilmeli? İşte soğuk algınlığı ve nezle için bitkisel çözüm önerileri

1. EKİNEZYA

ekinezya

Özellikle nezle ve soğuk algınlığında tedavi önemli ölçüde tedavi özelliğine sahiptir.İçerisindeki etken maddeler sayesinde bağışıklık sistemini güçlendirmektedir. Ekinezya çay olarak tüketilecekse kökünün kurutularak demlenmesi daha çok fayda sağlayacaktır.

2. OMEGA-3

omega-3

Omega-3 bakımından zengin olan balık, balık yağı, fındık ve ceviz ile omega-9 bakımından zengin olan zeytin yağı ve fındık yağı gibi yağların tüketilmesi bağışıklık sisteminin güçlenmesinde büyük bir etki sağlayacaktır.

3. KEFİR VE YOĞURT

kefir-ve-yogurt

Kefir ve probiyotik yoğurdun bağışıklık sisteminin güçlenmesinde çok büyük bir faydası bulunmaktadır.Düzenli olarak tüketilmesi halinde enfeksiyonları karşı vücudun direncini büyük oranda arttırmaktadır.

4. IHLAMUR ÇAYI

ihlamur-cayi

Öksürüklü griplerde ve soğuk algınlıklarında en çok tüketilmesini tavsiye ettiğim üründür.Zira ıhlamur çayı içeriğindeki müsilaj sayesinde boğazdaki tahrişi büyük oranda iyileştirmekte ve öksürüğe iyi gelmektedir.

5. YEŞİL ÇAY

yesil-cay

En çok antioksidan içeren bitkilerden bir tanesidir.Düzenli olarak yeşil çay tüketenlerin soğuk algınlığına yakalanma risklerinin yapılan araştırmalar neticesinde bir hayli düşük olduğu kanıtlanmıştır.

6. C VİTAMİNİ

c-vitamini

C vitamini içeren besinler önemli antioksidanlardandır. C vitamini özellikle yeşil biber, limon, maydanoz, tere, roka, karnabahar, ıspanak ve mandalinada yoğun bir şekilde bulunmaktadır.

7. KUŞBURNU

kusburnu

Antioksidan kapasitesi en yüksek olan meyvelerden bir tanesidir.Düzenli tüketilmesi halinde bağışıklık sistemini güçlendirmektedir.Ancak diyetistene danışarak tüketilmesi özellikle diyabet hastaları için yarar sağlayacaktır.

8. E VİTAMİNİ

e-vitamini

İçerisinde E-Vitamini etken maddesi bulunan besinler de güçlü antioksidan etkiye sahiptirler.Fındık, ceviz ve ya badem yağı gibi yağlı bitkiler bol miktarda E-vitamini içermektedir.

9. ÇİNKO

cinko
Kırmızı et ve kabuklu deniz ürünleri büyük oranında çinko içerdiğinden bunların tüketilmesi antiviral bir etki oluşturmaktadır.

Yorumlar