Reklamı gizle

Vücudun demir emilimi nasıl arttırılır?

27 Aralık 2016
3.277

Tükettiğimiz gıdalarda iki türlü demir bulunmaktadır. Bunlar, hem demir ve hem olmayan demirlerdir. Hem demir türünün vücudumuzda emilimi daha fazladır. Peki, hem olmayan demirin emilimini nasıl sağlarız? İşte sizlere hem olmayan demirin vücudunuzda emilimini sağlayacak yöntemler.

Genel anlamda vücudumuzdaki demir,  kanı bütün dokulara oksijen taşımasıyla görevli olan bir mineraldir. Vücudumuz demiri besinlerden alır. Fakat yeterli beslenemiyorsanız veya demir içerikli besinleri yanlış tüketiyorsanız bu demir eksikliğine ve beraberinde tehlikeli hastalıklara neden olacaktır.

‘’Hem olmayan demir ‘’ve ‘’hem demir’’  hangi besinlerde bulunur?

Hem demir, hayvansal kaynaklı ürünlerde bulunur. Kırmızı et, dalak, ciğer gibi… Hem olmayan demir ise, meyveler, kuru baklagiller, tahıllar ve çavdar ekmeklerinde bulunur.

İşte sizlere hem olmayan demirin vücudumuzdaki emilimini arttırarak demir eksikliğinizi giderecek birkaç faydalı yöntem…

Vücudunuzdaki hem olmayan demirin emilimini arttırmak için c vitamini içerikli gıdalarla beraber tüketilmesi gerekir. Örneğin et yemeğinin yanında bol limonlu salata tüketmek ya da pekmez yanında limon yemek hem olmayan demirin emilimini arttıracaktır.

Ancak demir eksikliği anemisi hastalığınız olduğunu düşünüyorsanız öncelikle bir doktora görünmenizde fayda var.

Kaynak: Pembenar
Yorumlar